Ako reklamovať

Úvod Najčastejšie otázky Ako reklamovať

V prípade že sa na tovare zakúpenom v internetovom obchode www.mhprodukty.sk vyskytla počas záručnej doby vada, je potrebné sa pri uplatnení reklamácie riadiť Reklamačným poriadkom a odoslať tovar na adresu predávajúceho. Na reklamáciu je prijatý len tovar zakúpený v internetovom obchode www.mhprodukty.sk

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

1. Odovzdanie tovaru na reklamáciu: 

Reklamovaný tovar je potrebné odoslať na adresu predávajúceho.  Tovar zasielaný na reklamáciu, zašlite  na adresu predávajúceho Miroslava Hurtová MH PRODUKT, Pelíškova 677/26, 909 01 Skalica. Adresa pre zaslanie reklamovaného tovaru je uvedená aj na Reklamačnom liste. 
Tovar je potrebné vo vlastnom záujme dostatočne zabaliť tak, aby neprišlo k jeho poškodeniu počas prepravy. K reklamovanému tovaru je potrebné pribaliť vždy všetko príslušenstvo ktoré bolo k tovaru dodané. Dodané príslušenstvo je potrebné  zapísať do Reklamačného listu.
Reklamovaný tovar sa nezasiela na dobierku. Odporúčame zásielku poistiť, tovar je Vaším majetkom a v prípade straty alebo poškodenia počas prepravy predajca nezodpovedá za škodu spôsobenú Vám prepravcom.  K tovaru zasielanému na reklamáciu je potrebné priložiť riadne vyplnený Reklamačný list s popisom závady a kópiu dokladu o kúpe. Odporúčame informovať nás emailom o odosielaní reklamácie pre prípad, že nám prepravca zásielku nedoručí alebo neoznámi jej uloženie.

2. Podmienky prijatia tovaru na reklamáciu:


Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho, teda na reklamáciu je prijatý len tovar, ktorý bol zakúpený v internetovom obchode www.mhprodukty.sk.

 

3. Podmienky uplatnenia reklamácie:


V zmysle ustanovenia § 620 Občianskeho zákonníka je záručná doba 24 mesiacov. Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Reklamačné konanie začína plynúť dňom nasledujúcom po dni, kedy predajca tovar na reklamáciu prijal, alebo po dni v ktorom si mal predajca zásielku prevziať, nie dátumom podania zásielky spotrebiteľom na prepravu. Predávajúci rozhodne o reklamácii tovaru prevzatého na reklamáciu ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Spotrebiteľovi bude zaslaný reklamačný list v ktorom je okrem iného uvedený dátum prijatia tovaru na reklamáciu. V prípade že reklamácia nebude vybavená v lehote 30 dní, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa či bude požadovať výmenu tovaru, alebo vrátenie kúpnej ceny. Uplynutím záručnej doby zanikne právo na reklamáciu.

Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad batérie, žiarovky a pod.). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie).

 

4. Vybavenie  reklamácie:


Reklamáciu tovaru uplatnenú do 12 mesiacov od kúpy môže predajca zamietnuť iba na základe odborného posudku. Reklamáciu tovaru uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy môže predajca zamietnuť aj bez odborného posúdenia znalca, znaleckej organizácie alebo poverenej osoby alebo samotného výrobcu. V takom prípade poskytne predajca spotrebiteľovi zoznam znalcov, na ktorého sa môže v prípade záujmu spotrebiteľ obrátiť. Náklady spojené s vyhotovením znaleckého posudku v prípade reklamácie tovaru uplatnenej do 12 mesiacov znáša predajca. V prípade reklamácie tovaru uplatnenej po 12 mesiacoch od kúpy znáša náklady na vypracovanie znaleckého posudku spotrebiteľ. Účelne vynaložené náklady na znalecký posudok  je predávajúci povinný uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie.  Aktualizovaný zoznam znalcov je uvedený na stránke http://jaspi.justice.gov.sk.

V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho   spotrebiteľského  sporu 

použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej  stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

5. Oznámenie o vyriešení reklamácie

O vyriešení reklamácie bude spotrebiteľ informovaný e-mailom, alebo telefonicky podľa toho aký spôsob vyrozumenia si zvolil. 

6. Vrátenie reklamovaného tovaru 

Prepravu opraveného/vymeneného tovaru (ktorý bol dňom prebratia predajcom v záručnej lehote) naspäť k spotrebiteľovi zabezpečuje predajca na svoje náklady. Tovar bude po ukončení reklamácie spotrebiteľovi  vrátený s príslušenstvom ktoré bolo pri uplatňovaní reklamácie spotrebiteľom spolu s tovarom dodané. To sa týka aj prípadu, kedy bol tovar vymenený.

 

REKLAMAČNÝ LIST - TU

Copyright 2015 - 2018 © mhprodukty